Translate

Tuesday, 21 April 2015

Laporan Teknikal 2

Pengendalian mesin pejabat

Pengenalan

        Sesebuah pejabat memerlukan mesin pejabat untuk mengendalikan urusan sehariannya.Terdapat berbagai-bagai jenis mesin pejabat, dari yang paling murah hingga kepada yang paling mahal. Mesin tersebut adalah diperlukan untuk kegunaan semua pejabat tidak kira sama ada ianya pejabat kecil ataupun pejabat besar. Seseorang pengurus pejabat itu haruslah mengetahui akan kelebihan dan kekurangan dalam menggunakan mesin pejabat dan arif pula mengenai prosedur yang perlu diikuti sama ada dengan menyewa atau membeli mesin tersebut.

          Faedah penggunaan mesin pejabat
         
         Faedah penggunaan mesin pejabat adalah mesin dapat digunakan untuk menjimatkan tenaga buruh dan pekerja. Mesin juga dapat menjimatkan masa para pekerja berbanding denganmenggunakan tenaga manusia.Di samping itu, mesin yang digunakan hendaklah menepati masa dan suasana mengikut perubahan teknologi terkini.Selain itu,mesin yang digunakan merupakan alat untuk kemudahan yang boleh digunakan oleh semua jabatan dalam sesebuah organisasi.

No comments:

Post a Comment